top of page
  • Writer's pictureשרית אשכנזי יפה

איך לבחור עורך דין דיני משפחה?

אין ספק שמבין כלל תחומי עולם המשפט, כשזה מגיע לדיני המשפחה, לעתים קרובות הרוחות סוערות. חיי המשפחה שלנו מתנהלים לרוב בחדרים הפנימיים ביותר של ליבנו וכאשר המציאות מתערערת שם, משהו עמוק בנו מתערער. אי הוודאות, חוסר האונים והתסכול הרב, עשויים להשפיע באופן ניכר על איכות החיים ועל היכולת שלנו לקבל החלטות.

בין אם מדובר בגירושין, בענייני ירושה או בכל סכסוך משפחתי אחר, חשוב שנגייס לצידנו עורך דין דיני משפחה מקצועי, מנוסה ואמין, שיוכל להעניק לנו ייעוץ מגובה בידע ובניסיון ולהנחות את צעדינו בתקופה המערערת הזו.

כאן, ריכזתי עבורך כמה שיקולים חשובים שכדאי לקחת בחשבון כשבוחרים עורך דין לענייני משפחה.



למה הבחירה הזו היא כה חשובה?

חשוב שנזכור: התוצאות שנקבל בכל הליך משפטי בתחום דיני המשפחה עשויות להיות בעלות השלכות מרחיקות לכת. פסיקת בית המשפט או ההחלטה בגישור עשויות לקבוע את התכיפות בה נזכה לראות את ילדינו, את סכום המזונות שנצטרך לשאת בו, את האופן בו רכושנו יחולק במקרה של גירושין או כשניפרד מן העולם ועוד החלטות גורליות רבות אחרות. עורך דין דיני משפחה מועדף, יהיה זה שיוכל להתנהל במקצועיות לכל אורך הדרך, להישאר זמין ולנהל את הסוגייה המורכבת במקצועיות וברגישות.


יחס אישי והתאמת השירות לצרכיך

כל משפחה מגיעה עם מטען משלה, נסיבות משלה וצרכים ייחודיים משלה. עורך דין מקצועי מודע לעובדה הזו ולוקח אותה בחשבון בכל צעד. לכן, חשוב שנוודא שעורך הדין שלנו נכון לבנות את האסטרטגיה המשפטית בהתאם לציפיות, המטרות והצרכים המדויקים ביותר שלנו. כדי להבטיח שאכן כך יהיה, עלינו להבטיח שתתקיים פגישת ייעוץ בה נוכל להסביר את כל שרשרת האירועים, לשתף בצרכים ובציפיות מן התהליך ולהבין מהו טווח האפשרויות שלנו.

רק בחשיבה משותפת ובשקיפות מלאה ניתן להגיע לתוצאות שתהיינה באמת משביעות רצון.


הניסיון הוא הנכס החשוב ביותר של עורך דין דיני משפחה

בדיוק כמו שלא היינו פונים לטכנאי מכונות כביסה כדי לתקן את המקרר שלנו, כך אין שום סיבה להסתייע בשירותי עורך דין שאינו מתמחה בתחום דיני המשפחה.

יש לוודא כי עורך הדין צבר ניסיון רב שנים בתיקים מורכבים בתחום. יתרה מזו- תמיד עדיף לוודא כי כחלק מהניסיון שצבר, התנסה גם במקרים הדומים לשלנו וכי הוא בקיא בפסיקות עדכניות שיוכלו לסייע לנו. עורך דין, המתמחה בתחום ובעל ידע נרחב, יוכל כבר בפגישת האפיון לפרוש את האפשרויות שלנו, להתוות אסטרטגיה ראשונית ולהעריך אילו תוצאות נוכל להשיג.

אם לא נראה שאנו מקבלים תשובות, ולו הראשוניות ביותר במהלך פגישה זו, לא בטוח שאנו מפקידים את גורלנו בידיים הנכונות.

כמו כן, מומלץ לבחון עד כמה מנוסה עורך הדין שלנו בהתנהלות אל מול הערכאה הרלוונטית.

ישנם עורכי דין שצברו ניסיון בעיקר בהתנהלות בבית הדין הרבני בעוד שאחרים מכירים יותר לעומק את בית המשפט לענייני משפחה. לעתים קרובות, האינטרסים, ההתנהלות והמגמות הפסיקתיות עשויות להיות בעלות הבדלים תהומיים.

חשוב שנוודא זאת מראש מכיוון שלא פעם, עורכי דין בלתי מנוסים עשויים תחילה לירות את החץ ורק לאחר מכן לסמן את המטרה, כלומר - להפנות תיקים לערכאות בהתאם לניסיונם ולא בהתאם לצרכי הלקוח.



כימיה, זמינות ותקשורת בגובה העיניים

כעורכי דין העוסקים בדיני משפחה, ניצבת לנגד עינינו בכל עת עובדה חשובה לאין ערוך – הלקוחות שלנו מגיעים אלינו על פי רוב כשהם עייפים, מבולבלים וזקוקים לתמיכה.

הזמינות שלנו, איכות התקשורת ומידת ההקשבה שאנו, כעו"ד, נקדיש ללקוח שלנו, מהווים שיקול שאינו נופל בחשיבותו ממידת מיומנותינו המקצועית.

על כן, כחלק מתיאום הציפיות חשוב להבין מה מידת הזמינות של עורך הדין, עד כמה עורך הדין הוא קשוב, מבין אותך וחולק עמך את נקודת מבטך.

האמפתיה, איכות התקשורת ומידת הזמינות בהמשך ייגזרו מכך באופן ישיר.

בנוסף חשוב לזכור, כי בהמשך הדרך יהיה עליך לחלוק עם עורך הדין רבדים אינטימיים ביותר מחייך וחשוב להבטיח שתהיה לך תחושת הנינוחות והביטחון המאפשרים לעשות זאת בחופשיות.

במשך מעל 25 שנים, עסקתי באופן בלעדי בתחום דיני המשפחה וצברתי ניסיון והיכרות מעמיקה של סוגיות מורכבות, בכל היבטי התחום. אני מזמינה אותך לפנות אלי לשיחת ייעוץ ראשונית בה נזהה את הצרכים שלך ונתחיל לבנות את האסטרטגיה המשפטית שלך.





0 comments
bottom of page